Bläddrade igenom morgontidningen vid sextiden i morse innan jag skulle fara iväg till jobbet. Hann ögna igenom en artikel som handlade om en kille som de senaste två åren gissat på rätt vinnare av Nobelpriset i litteratur. Min första tanke var ungefär : jaha, hur svårt kan det vara? Min andra tanke var: Och vem bryr sig? För vem bryr sig om någon som gissat rätt, två år i rad? Skillnad hade väl varit om det var hundraårsjubileum av gissandet. Dock så tog ståhejet slut idag då det inte var en farbror från Sydamerika som vann, utan en moppsig tant i från England.

: "- Jag har vunnit alla europeiska priser, varenda jäkla ett! sade författarinnan när hon fick veta att hon fått priset. " (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=703163)

Den 15 oktober är det sista anmälningsdag för alla pluggsugna jäklar. Jag kan inte riktigt räkna mig till den högen än. Men jag ska nog söka och se om jag kommer in på det jag är lite sugen på eller om det blir sophämtningsvetenskap 180p....

9 kommentarer

monica

11 Oct 2007 20:51

tja sophämtare!
har du fått veta var du ska skriva högskoleprovet?
jag ska skriva på katte...ses vi?
:)

Annika

12 Oct 2007 09:40

jasså är det dags för att sätta sig i skolbänken igen? (;

Simon

12 Oct 2007 12:16

sophämtningsvetenskap... varför sökte jag inte dit?!

Annika

15 Oct 2007 13:03

bruden, har du bokat halkbana? :D

Mickis

15 Oct 2007 17:38

Monica> Yes, jag ska också skriva där! Toppen!

Mickis

15 Oct 2007 17:39

Annika> Nope, ska göra det den här veckan tror jag, genom körskolan. Men inget planerat än. Dårå?(A)

Annika

15 Oct 2007 21:50

nej är sugen på att göra den tillsammans med någon och tänkte då att du är typ den enda som håller på att ta körkort ;)

Monica

16 Oct 2007 08:22

Härligt :D

Mickis

17 Oct 2007 09:55

Annika> Okej, vi planerar det och gör det tillsammans, jag är PÅ!:D

Kommentera

Publiceras ej