Dagens dilemma 1
Det är när man ställer sig på vågen som man inser, eller i alla fall börjar fundera på om att vara trevlig är bra. På jobbet är det inprintat i hjärnan (inte på alla tyvärr) att man ska vara trevlig och socialt fungerande(inte alls på alla). Och det lönar sig kan man ju säga. För två veckor sedan fick man en låda med kinuskus(?)bakelser, som inte alls var särskilt goda. Förra veckan var det en låda biskvier, dem fungerade däremot tipp topp, och idag en prinsesstårta. Varför? Jo för att den där Delicato-Jocke eller vad han nu kallar sig tycker att jag är en väldans trevlig liten tant på lagret så klart. Eller.. för att bäst-före(du-dör-efter?)datumet gått ut.... Jag tycker att alternativ uno låter bäst i mina öron. Men! Jag bör nog tänka mig för lite... eftersom jag inte kan säga nej till sådana mumsiga saker med sockerhalt över en miljard mer än dagsbehovet och eftersom jag inte alls är blyg och först på tårtan med kniven i högsta hugg. Det kan lätt bli för mycket. I alla fall på mitt jobb. Så vad ska jag ta mig till? Det finns så mycket gott på lagret och inte alls mycket hjärna i min hårdisk. People, I need som f*cking help!

Dagens dilemma 2
Mamma, pappa, plastpappa/mamma, halvsyster,plastsyrra,tegelstensbror,låtsaskompis,marmormormor?

Det finns väldigt många namn på nästintill samma saker... Helt okej, på ett sätt. Men, faktiskt så är det inte det jag tänkte ta upp. Tänkte berätta om när en pappa och hans dotter satt vid köksbordet och pratade, och mamman, som inte är tillsammans med pappan, kom in och satte sig på pallen som alltid är fullproppad med reklam och dagstidningar. Helt inställd på att pappan bytt namn till Dr Phil och dottern lika gärna kunde vara Mia Törnblom,fullproppade med förslag på ett förbättrat liv och en existerande självkänsla. Men vad jag vet så stämmer det inte att de var någon pepparbrud eller gullgubbe. Men det förstod inte mamman och började berätta om ditten och datten som är svårt att sätta i perspektiv, med tanke på att man inser att det är hennes exsnubbe hon diskuterar sin nya med..
Ska man eller ska man inte prata om sånt?

(Vart jag för privat, angående; mamman, pappan och dottern? För mig spelar det ingen roll... men mamman och Dr Ph.. pappan, kanske lever bäst, ovetande...) Ta inte allt så super allvarligt nu ;)

Idag ser jag på: SO YOU THINK YOU CAN DANCE, IDOL,HOUSE ( BRA TEVEKVÄLL!)
och somnar efter att ha skådat fullmånen ett bra tag.
Tjillevipp!

3 kommentarer

Simon

26 Sep 2007 08:53

Det tror jag beror på om pappan och mamman hade ett tidigare förhållande när de pratade om allt med varandra. Sånt kanske sitter i?
Bra inlägg! :)

Busan

26 Sep 2007 11:19

Dilemma ett... fortsätt äta babe men ta små tårtbitar, på så sätt kan du fortfarande njuta av allt det goda och känna dejl lite duktig.
Dilemma 2... återkommer jag till när jag snackat med dej och fått lite detaljer. puss!

Anonym

26 Sep 2007 16:35

Simon > Tack :)
Bus > Fixar detaljerna någon myskväll;D

Kommentera

Publiceras ej