Hej nya duktiga jag! Fan va kul att ses.

Var en sväng nere hos badvakterna(nej inte en enda för oss gamlingar. Strange...) och simmade lite idag. Eller lite och lite, jag anser att jag simmade MYCKET. I alla fall med tanke på att jag inte brukar simma och att jag fick värma upp i bastun i typ 25 minuter. Det är inte alltid bra att vara ute i god tid ska ni veta. Vuxensimmet börjar 19.30. Okej tänkte jag. Men om jag kommer 19.00 så kan ju inte det göra någon större skillnad. Hur många ungar är och badar nu liksom? En hel del faktiskt. Simskola heter det! Var ju bara att vända i dörren påväg ut i hallen då det kryllade av genomblöta ungar. Och dem simmar inte tyst heller. Så.. jag vände åter tillbaka till dusch och bastu och sprang framochtillbaka däremellan eftersom det är typ 100 grader i bastun. Som en prickig korv startade jag mitt simäventyr. Så tillslut försvann alla ungar. Poff! Och ut kom jag och slängde mig i och orsakade svallvågor.

Duktiga jag simmade i alla fall en halv mil och sen efter nån minuts vila, bara på ren jävlar anamma, så simmade jag tio längder till. Ha! Tji fick mitt fett.

Och innan jag avrundar och visar en bild på kvällens "efter träning snack" så måste jag få berätta om coolaste småtjejerna någonsin.

I omklädningsrummet, hänger ett par tjejer i 9 års åldern. Dem är på väg därifrån och snackar om en hel del och, låt mig säga som så, att dem kände ingen stress.. Då börjar en schysst konversation dem emellan..

Tjej # 1 - Alltså.. i morgon kommer du vara hårig.

Tjej # 2 - Va? Varför det?

Tjej # 1 - För att då kommer du vara en kille.

... Tystnad...

Tjej # 1 - Eller en apa!

Tjej #2 - Meeeh, dem har ju ingen hjärna(?!)

Tjej # 1 - Jo apor har hjärnor

Tjej# 2 - Ja, men inte killar.

Nu är ju jag ganska säker på att det inte är några killar som läser min blogg, men, om du känner någon kille som bör läsa det här så, you know what to do.
Ps. Har ingen aning om hur dem började prata om att ena tjejen skulle vara hårig dagen efter. Så ni vet.

Kommentera

Publiceras ej