Ojojoj. Vilken underbar "halv 8 hos Nettan" middag vi vart bjudna på igår. Otroligt välkomponerad och allt med en fantastisk tvist. Riktigt stort tack Nettan för underbar middag och en härlig kväll. Nu är det dags för Frasse.
 
Svängde på mig mormors klänning från okänt årtionde, lånad kofta och 70-tals hatten och gjorde mig redo för middag i Märsta.
 
Hos Nettan var det vackert dukat och ommöblerat, special edition "Halv8hosmig".
 
Vi drack smarrig Bellini till fördrink!
Och sen slog vi oss ned vid det vackert dukade bordet. Här någonstans svär jag inombords för att jag inte lärt mig Frasses alla möjligheter och inser att en fotokurs är ett måste. Påminn mig snälla!
Förrätten serverades! Jordärtskockssoppa med fantastiska tillbehör. Vi slutade prata och satt och mmade bara.
Fina Jasmine var min bordsgranne som alla tidigare middagar, faller sig naturligt på något vis.
Sen skålade vi för Nettan, fantastisk middag och många andra saker. Vi skålade en hel del faktiskt.
Varmrätten som nu när jag sitter och skriver det här får mig att bli alldels knäsvag. Ryggbiff som serverades med bearnaise och rödvinssås, tillsammans med örtig sallad och potatis och sötpotatis i ugn. Alltså. Går inte att riktigt beskriva hur smaklökarna fick dansa i munnen, men det gjorde dem. Både moonwalk,vals och foxtrot tror jag.
Välfyllda magar och belåtna miner var kvällens tema. Dock är det inte slut än, efterrätten som alltid, för min del i alla fall, blir något slags expriment. Kommer jag verkligen orka?Finns det verkligen plats där nere? Och svaret är ja och ja. Det finns plats, det finns alltid plats, speciellt för smarrig cheesecake..
Citron och vaniljcheesecake som serverades med limemarinerade jordgubbar. Jo man tackar ja.
U-N-D-E-R-B-A-R-T.
 
Tack igen Nettan och underbara Jasmine och Anna för en  urhärlig kväll! All kärlek till er idag från mitt bakishuvud.
 
 

Kommentera

Publiceras ej