Även detta år blev det en resa för familjen Andersson-Eriksson-Jonsson till Gotland. En vecka fylld med blandat väder, god mat, utflykter både öst,syd och norr, kortspel, boule, bebisgos och massa kärlek. Nästan som alla andra somrar alltså. Dock var jag dålig på att dokumentera, eller kanske inte dålig, men inte bra heller. Men lite dokumentation kommer lastat i alla fall.
 
Han kan knappt tro att han redan är här. Vi andra satt likadant. Förbluffade över snabb(jaja) båtresa och flyt(höhö).
Inte första kvällen dock. För då hade världens bästa mamma förberett en sjukt god chilli som vi fick avnjuta och alltså slippa laga mat. Win! Här är en annan kväll och grillningen är ett faktum.
Som jag sa. Grilla bör man, annars blir det inget att äta. Att inte grilla på sommaren är ju som att vänta på jultomten på midsommar. Stupid. 
Vissa hungrigare (och sötare) än andra.
Försnacks. Ett måste eftersom middagarna vanligtvis brukade serveras runt 20snåret..
Inte naken. Inte naken. Trust me. Vi jobbar inte så. Men oerhört fin. Det är hon min mamma ♥
Okej. Så, det kanske är bäst att redan nu berätta, att resterande bilder är typ hälften på den här lilla gubben. Can't help it. Just can't.
En dag åkte vi(alla utom bebis, jag och syrran) gocart. Mamma är så jäkla tuff och kör med grabbarna!
En till tuffing, med sin sjukt härliga mamma ♥
Och nerdreglad och gosig med sin moster. Kan det bli bättre?! Don't think so.
Det är viktigt det här med resultat. Vi andra(alla andra, dessa åkte en andra gång) skämtade om att dessa två skulle bli osams och slåss. Sen så kom vi på att det är nog minst troligt att någon av dessa ens lyfter en hand. Jag röstade på att slagsmål mest troligt skulle bli mellan syrran och mig. Och att jag skulle vinna. Tack vare min stålarm. Yes. Inside joke. Don't get used to it.
Boule är en jäkla sport för gamlingar. Och jag var ganska bra. Fan. Fast gamlingen till vänster var bäst. Redan kvalat till PRO-s mästerskap i Årjäng. Tjoho!
Världens bästa pappa och morfar ♥
Alltså. Dessa bitarbilder jag lyckas ta(har ni sett tidigare inlägg med Mike?). Skulle ta bild på alla som håller Loke och blir chockbitna. Fotografiska lär höra av sig ganska snart.
"Vår" strand. Eller den vi kan promenera till i alla fall. Ska köpa badskor till nästa år, för det var mycket skrik och tårar för att ta sig ut till något slags platt-sandmark utan tång och äckelgrejer. Med badskor ska jag bara promenera stolt ut, rakryggad och inte alls lika äcklad. Förutom för all äckeltång som lirkar sig runt vaderna. Huja. Dem slipper man inte. Om man inte skaffar sig sådana där "jag-går-och-fiskar-till-midjan-rakt-i-sjön-brallor". Som jag inte kommer skaffa mig. Vadlirkning it is alltså.
 Allt är så himla vackert.
Som jag sa ♥ Vackert.
 

Kommentera

Publiceras ej