Har förstått att det kan vara så att jag lider av blogomani. Jag vet ingen som läser så många bloggar som jag själv. Vet inte hur tragiskt det är egentligen. Men det är verkligen något jag njuter av. Så egentligen kanske jag inte ens skulle reflektera över att det skulle vara tragiskt. Men sak samma. Jag tänkte då i min ensamhet här om dagen att någon kanske är nyfiken på vad det är för bloggar jag läser? Inte det. Nähepp men sluta läs nu då, för jag skiter i det. Jag har en vision av att varje söndag berätta om en eller ett par bloggar som jag gillar extra mycket. Tilläggas bör ju såklart att alla läser jag inte varje dag, och vissa ramlar man in på ibland bara och njuter av det. Men jag måste såklart börja starkt och berätta om favvofavvisen alla kategorier.
 
En tjej som lever i Stockholm med man och katt. Njuter av att vårda vackra bröllopsklänningar, inreda på tv och bara vara sådär ascool som jag också vill vara. Elsa Billgren I present to you all. Hon får mig i varje inlägg att önska att jag gjorde precis det som hon skriver om. Det kan vara alltifrån att åka till Strängnäs(behöver nödvändigtsvis inte vara just Strängnäs för mig) och gosa med valpar, njuta av cava på uteserveringar i stan, hitta alla dessa guldkorn i form av kläder och inredning i vintagebutiker så det bara krullar sig i håret av avundsjuka på alla andra, och samtidigt göra detta i sjukt härlig och glad hårfärg, läckra klänningar och färger som får en att bara må bra. Det finns så mycket glädje i att läsa Elsas blogg. Så, min uppmaning till er bloggsugna vintagesökande raringar. Läs hennes blogg, njut av livet och hoppas att ni känner er så hemma som jag gör när jag kommer in där. 
chanel lips.
bild från elsa.elle.se
 
Jag förstår ju självklart att i alla bloggar så lyfts det fram det man vill lyfta fram. Och varför inte. Men ni ska ha jäkligt klart för er att det inte bara är sunshine girls jag läser om, och att alla dessa inte bara skriver om mode, skönhet och inredning och att allt är uuuunderbart hela tiden. Det finns djup mitt bland allt också. Såklart. Men bara för att klargöra detta. Vi berättar ju inte heller alltid allting så det är egentligen inget konstigt, hur många har inte svarat på frågan "hur är läget?" med "jotack, bara bra", fast man egentligen velat skrika "för i helvete, jag har så sjukt mycket att göra på jobbet, är såå trött för jag har inte sovit och jag såg precis en skitstor spindel på toan". Typ i alla fall. Fasader hit och fasader dit, men det är ju faktiskt något vi alla håller på med. Hm. Sedär, ett försvarstal utan något att egentligen försvara. Så det kan gå.
 
Men men..jag har så många som jag vill berätta om så påminn mig om det behövs och om ni är intresserade.. Adios!

1 kommentarer

Anna

28 Mar 2014 22:14

Åh vad härligt! Tipsa gärna och skriv vilka fler bloggar du läsar :-) kramis

Kommentera

Publiceras ej