Hej! Fina ni är som svarade på mitt förra inlägg ♥ Just nu sitter jag i köket med Mickes mac och här finns inga bilder, så då blir ni utan det även denna gång. Sitter här och har provfixat lite grejer inför min halv8middag. Så nu förtjänade jag lite tända ljus, musik och lugn och ro. Karln sover redan, helt slut efter en eftermiddagsmassage han var på, så med all rätt. Så, lugnt och skönt och jag lyssnar på precis vad jag vill. Som nu, tro det eller ej är Sarah Brightman. Råkade på vägen hem från jobbet snubbla in på Spotify och sedan in på en lista från Sigge Eklund. Där fanns en Sarah Brightman och Phantom of the Opera låt. Think of me. Det pirrade till direkt i magen när jag hörde melodin. Minnen! Först tänkte jag på när jag gick i femman, och spelade den om och om igen på tvärflöjt. Sen kom min mellanstadielärare Thure upp på näthinnan. Hans favoritartist var Sarah Brightman, och fråga mig inte varför jag minns det. Det jag minns är i och för sig att jag verkligen gillade Thure. Thure, magistern, som skrämde slag på alla lågstadieelever, för Oh my, man ville inte ha Thure när man började i mellanstadiet inte. Det var för sjutton en magister. Livsfarligt ju.  Men vad fick vi då, jo Thure såklart. Och thank god. Vilken bra lärare och klassföreståndare. Lite av den äldre skolan, men ack så bra. Nu har jag verkligen tappat låt-tråden här. Så, alltså först kom jag att tänka på tvärflöjten, min trogne följeslagare i sju år, efter det tänkte jag på Thure och sist men inte minst fick jag New York flashbacks när vi såg musikalen for real. En låt, fick mig att minnas tre vitt skilda saker. Och varje sak fick det att pirra i magen. Möjligtvis pirrade det inte i magen när jag tänkte på Thure, mer på mellanstadiekänslan.Men i alla fall. Så , det här inlägget får kort och gott handla om musik, någon ni vet påminner om något(flera saker?) eller kanske något liknande som hände mig, som plötsligt fick det att röra sig i hundraåttio nere i magen. Så, vad säger ni, lust att svara ännu en gång? Tycker det är så fint om vi delar med oss ♥ 

2 kommentarer

Linda

10 Mar 2013 21:34

När jag hör musik med Glenn Miller tänker jag alltid på mormors kök på Forsbyvägen. Hur jag bodde där lite då och då på gymnasiet och satt och pluggade vid köksbordet medan mormor satt mitt emot och löste korsord. Och Glenn Miller spelade bara för oss<3

Mickis

11 Mar 2013 14:29

Linda- All kärlek till dig min fina vän. Nu är det jag som åker hem och kollar vem Glenn Miller är. Pusss!

Kommentera

Publiceras ej